در گفتگوی جام‌جم آنلاین با یک نماینده مجلس مطرح شد

مردم، واکسیناسیون کرونا را جدی بگیرند | از تجربه پیک‌های کرونایی قبل برای مدیریت پیک جدید استفاده شود

یک نماینده مجلس بر ضرورت توجه به واکسیناسیون کرونایی از سوی مردم برای مهار پیک جدید این بیماری تاکید کرد.
یک نماینده مجلس بر ضرورت توجه به واکسیناسیون کرونایی از سوی مردم برای مهار پیک جدید این بیماری تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۹۲۷۶۳

سید محمد پاک مهر، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره موضوع تشدید مراقبت ها بواسطه احتمال شیوع مجدد کرونا به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: توصیه اصلی جدی گرفتن دستورالعمل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری و همچنین زدن ماسک بخصوص در امکان عمومی است و رعایت این دستورالعمل ها تا حدود زیادی می تواند از ابتلا مردم به بیماری های ریوی پیشگیری کند.

وی ادامه داد: تجربه پیک های متعدد کرونا در کشور باعث شد که آحاد جامعه با نشانه های ابتلا به کرونا تا حدود زیادی آشنایی پیدا کنند و این مساله باعث می‌شود تا افراد مشکوک هر چه سریع به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و با کاهش تماس ها خود با دیگر افراد از سرایت این بیماری به جامعه بکاهند.

نماینده بجنورد در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: افراد پُر ریسک و کسانی که مشکلات قلبی، دیابتی، کلیوی، بیماری های زمینه و رویوی و تنفسی دارند و همچنین افراد مسن باید دقت و مراقبت بیشتری کنند و بجز برای کارهای ضروری از خانه بیروند نروند و در صورت داشتن کوچکترین علائم به مراکز بهداشتی و درمان مراجعه کنند.

پاک مهر با اشاره به گستردگی واکسیناسیون عمومی در کشور توصیه کرد، کسانی که دوره های خود را تکمیل نکردند یا کسانی که تاکنون واکسن نزدند هرچه زودتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره آمادگی کادر درمان و وزارت بهداشت برای مقابله با پیک احتمالی کرونا تصریح کرد: اساسا سویه های بیماری کرونا متفاوتند و به همین واسطه هم پاسخ دهی واکسن و درمان متفاوت است و به هر حال باید پذیرفت که متاسفانه کرونا درمان قطعی ندارد از این رو نمی توانیم بگوییم که واکسیناسیون و نحوه پیشگیری و داروها تا چه اندازه در صورت شیوع مجدد کرونا موثر است.

این نماینده مجلس ادامه داد: در عین حال با توجه به اینکه هفت پیک کرونا را تجربه کرده‌ایم و بخصوص در پیک های قبلی دیده‌ایم که برغم شیوع گسترده به نسبت پیک های قبلی با کاهش تلفات مواجه بودیم از این رو، می توانیم بگوییم که کادر بهداشت و درمان و سلامت از توان مقابله با شیوع احتمالی کرونا برخوردار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها